Logo nationaalgolfmagazine.nl
Bernadette en Peter van Pelt. ,,We hebben met Go4Golf gekozen voor bestemmingen die populair zijn en wilden dáár de beste in worden.’’
Bernadette en Peter van Pelt. ,,We hebben met Go4Golf gekozen voor bestemmingen die populair zijn en wilden dáár de beste in worden.’’ (Foto: )

Peter en Bernadette van Pelt volgen met Go4Golf hun filosofie: de beste zijn in populaire bestemmingen

Opeens heeft Peter van Pelt weer tijd over. Komt hij toe aan zijn hobby’s. Aan fietsen, golfen. Het is het kleine voordeel van de coronacrisis, die de reisbranche verder zwaar heeft getroffen. Ook zijn Go4Golf Reizen ontkomt daar niet aan, al is het bedrijf gezond. Maar Van Pelt en zijn partner Bernadette Callewaert willen maar één ding: er klaar voor zijn om straks met elkaar weer vol gas te geven en klanten weer een onvergetelijke golfreis te bezorgen.

Go4Golf Reizen is een bekende speler op de markt van de touroperators die zich hebben toegelegd op de golfsport. En Peter van Pelt zelf kent dat speelveld helemaal als geen ander. Vele jaren geleden richtte hij GolftimeTravel op, om vervolgens in 2005 zijn aandelen van de hand te doen. Twee jaar later, vertelt Van Pelt, startte hij met Go4Golf. ,,Met een heel duidelijke filosofie. Ik wilde niet zoveel mogelijk bestemmingen waarbij je overal maar een beetje van doet, nee, ik wilde kiezen voor bestemmingen die populair zijn, en dáár de beste in worden. En dan zodanig dat golfers die naar die bestemmingen willen reizen alleen nog maar aan Go4Golf Reizen denken.’’

Inmiddels zijn we twaalf, dertien jaar verder en hebben Peter van Pelt en zijn vrouw Bernadette een belangrijk deel van dat doel gerealiseerd. Als hij alleen al kijkt naar de Turkse golfbestemming bij uitstek, Belek, dan kan hij een glimlach niet onderdrukken. ,,Voor Belek doen we inmiddels meer dan zestig procent van alle Nederlanders die daarheen reizen. Het werkt dus echt wel als je jezelf profileert als de specialist op bepaalde bestemmingen.’’

En dat terwijl Belek toch heel lang het haast exclusieve domein leek van Corendon. Met de nadruk op léék, want Go4Golf had zich ook in die jaren al aardig ingewerkt op de Turkse markt. ,,Wij zaten Corendon al enorm op de hielen’’, vertelt Van Pelt. ,,Ze hadden echt wel wat last van ons, maar nadat Corendon zelf stopte, is het grootste deel van hun klanten uiteindelijk toch bij ons terechtgekomen.’’

Formule

Turkije, stelt hij, is nog steeds heel interessant voor de Nederlandse golfer. ,,Zeker door de hele optelsom. All-inclusive, spelen op topbanen en verblijven in tophotels. Dat is natuurlijk een geweldige formule.’’ Go4Golf Reizen heeft ook een flink aandeel in de Nederlandse markt voor Portugal, en in iets mindere mate voor Spanje. ,,Spanje’’, legt hij uit, ,,prijst zichzelf al jaren uit de markt. Nederlanders willen wel graag golfen, maar zijn ook prijsbewust. Als je dan voor hetzelfde geld drie keer kunt golfen in Portugal tegen twee keer in Spanje, dan is voor veel mensen de keuze snel gemaakt. Maar het staat buiten kijf dat zowel Portugal als Spanje tot de populairste golfbestemmingen behoren voor Nederlanders en daarom samen met Turkije tot onze speerpunten behoort. Tachtig tot negentig procent van de Nederlandse golfers gaat naar deze bestemmingen. De andere tien tot twintig procent verspreidt zich over andere golfbestemmingen over de hele wereld.’’

Goed team

Er is weinig fantasie voor nodig om uit zijn verhaal op te maken hoe bevlogen Peter van Pelt nog altijd is. Hij en Bernadette zijn bijna 365 dagen per jaar in touw voor Go4Golf, maar doen dat altijd met veel plezier. ,,Wij vormen zo’n goed team’’, erkent Van Pelt. ,,Bernadette is mijn achtervanger, degene die op de achtergrond alles regelt. Ik heb de kennis van de golfbanen, van de hotels. Ken elke baan, elke grasspriet, en elk hotel. Als ik de offertes maak, zie ik het helemaal voor me. Uiteraard werken we altijd naar de wens van de klant. Soms heeft die advies nodig en dan geven we dat. In het samenstellen van die reizen heb ik enorm veel plezier.’’

Vervolgens komt Bernadette om de hoek kijken. ,,Zij boekt alle tickets, en zorgt voor de hele administratieve afhandeling. Dat is helemaal haar ding. Weet je wat uniek is? Dat we bijna honderd procent klanttevredenheid hebben. Zelden hebben we klachten, en dat is mede de verdienste van Bernadette en onze betrouwbare partners op de bestemmingen. Alles wat we regelen, is precies zoals afgesproken met de klant. De hotelreserveringen, de starttijden, de huurauto die klaarstaat, of de transfer. Er zit nooit een hobbel in. Dat ervaren onze klanten ook, en die praten daar weer over met anderen. Die tevredenheid wordt geuit in mond-tot-mondreclame en dat is ons mooiste uithangbord.’’

Corona heeft echter de afgelopen maanden alles stilgezet voor Peter en Bernadette. Nauwelijks of geen reizen, amper omzet. Samen hebben ze op dit moment een belangrijk doel, en dat is zelf gezond blijven. ,,Op het moment dat corona voorbij is, en mensen zich weer veilig voelen en durven te reizen, moeten we er klaar voor zijn om vol gas te geven en de golfers weer helemaal van dienst te kunnen zijn. Laten we hopen dat dat snel gebeurt.’’

Bernadette en Peter van Pelt. ,,We hebben met Go4Golf Reizen gekozen voor bestemmingen die populair zijn en wilden dáár de beste in worden.’’

Meer berichten