Zakelijke netwerken samen de grootste

Amateurs
Ferry van Dongen, Joris van der Plas en Pieter Voogt (vlnr) staan klaar voor de zakelijke golfers van Nederland. (Foto aangeleverd)
Ferry van Dongen, Joris van der Plas en Pieter Voogt (vlnr) staan klaar voor de zakelijke golfers van Nederland. (Foto aangeleverd) (Foto: )

In hun streven om zakelijke golfers nog beter van dienst te zijn, gaan de zakelijke golfnetwerken Company Golf Club en JORIS Golf Business Events intensief samenwerken. Leden van beide netwerken kunnen daardoor uit nog meer zakelijke golfevents kiezen om hun netwerk uit te breiden op de mooiste en leukste golfbanen.

Met ruim vierhonderd leden was Company Golf Club al het grootste zakelijke golfnetwerk van Nederland. Door de samenwerking met Joris Golf (circa 75 leden) versterken de twee clubs hun leidende positie. ,,En we hebben ambitieuze plannen om door te groeien’’, geven de beide heren eensgezind aan.

Oprichters Joris van der Plas (JORIS Golf Business Events) en Ferry van Dongen (Company Golf Club) delen dezelfde missie: het verbinden van ondernemers en zakelijke beslissers door middel van golf. Van der Plas brengt acht jaar klanten samen tijdens golfdagen op banen in Nederland en buitenland, Van Dongen doet dat inmiddels zelfs al elf jaar. Hierdoor ontstaan talloze connecties, klantrelaties en vindt een enorme kennisoverdracht plaats. ’Groei door Golf’ is daarom een belofte die beide clubs hun leden doen én waarmaken.

Meer keuze

Door de samenwerking ontstaan er meer mogelijkheden voor hun afzonderlijke leden om deel te nemen aan elkaars events. Bij JORIS Golf zijn dat wat kleinschaliger golfdagen op de meer exclusieve banen van Nederland. Bij Company Golf Club staat een grote verscheidenheid aan banen op de kalender, met events van twaalf tot veertig deelnemers. ,,Elke ondernemer heeft op elk moment andere behoeften en voorkeuren’’, vertelt Van Dongen. ,,Door samen te werken kunnen we onze klanten nog meer keuze bieden.’’

Keuze bieden is sowieso een belangrijke propositie van beide netwerken. Leden betalen een vaste fee per jaar en betalen daarnaast alleen per event waaraan zij deelnemen. ,,Hierin verschillen we van veel andere golfbusinessclubs en andere netwerken’’, verklaart Van der Plas. ,,Aan dat model houden we dan ook vast. Al bieden we ook daarbinnen weer verschillende opties, zoals pakketten voor deelname aan meerdere events.’’

Kansen

Waar beide ondernemers ook kansen zien, is op het gebied van sponsoring. Pieter Voogt is als compagnon van Van Dongen verantwoordelijk voor deze propositie. ,,Zakelijke golfers zijn voor veel bedrijven en merken een interessante, maar moeilijk te bereiken doelgroep. Wij kunnen hen via onze events, website, nieuwsbrieven en app wél kennis laten maken met voor hen relevante producten en diensten.’’

De eerste ’Partner van Zakelijke Golfers’ heeft al getekend en meer partnerships zijn in de maak. ,,Voorwaarde is dat zij van meerwaarde zijn voor onze leden’’, besluiten Van der Plas en Van Dongen. Want dat de zakelijke golfer bij al hun besluiten op één staat, dat staat als een paal boven water.

Afbeelding
Afbeelding
art cover
Vince van Veen maakt volwassen keuzes
10 apr, 11:17
art cover
Korver & Korver
10 apr, 11:16
art cover
Column Leo: Andere koek
10 apr, 10:59
art cover
Top 25 beste golfbanen van Nederland 2024
10 apr, 10:53
art cover
Golfers Choice: Bernardus Golf lost de Haagsche af als beste golfbaan van Nede..
10 apr, 10:52
art cover
DP World Tour: Nederlands trio op tik
10 apr, 10:47
art cover
Voor alle golfers: investeer in breinkennis
10 apr, 10:45
art cover
De Pin High Zomertoppers zijn er weer! De beste golfdeals voor deze zomer
8 apr, 15:30